Usterki po odbiorze mieszkania – co zrobić?

Usterki po odbiorze mieszkania - co zrobić?

W przypadku mieszkania z rynku pierwotnego można liczyć na to, że będzie się pierwszym właścicielem. Nie trzeba martwić się koniecznością przeprowadzenia gruntownego remontu przed wprowadzeniem się do swoich wymarzonych czterech kątów. Oczywiście nieruchomość musi zostać dokładnie sprawdzona przed odebraniem kluczy. Bardzo ważną kwestię są odbiory mieszkań Szczecin a usterki w nowym lokalu. Niestety często nieruchomość nie jest idealna, mogą pojawić się rozmaite wady. Jeśli jednak zostaną one wykryte i wpisane do protokołu odbioru, to deweloper będzie musiał je usunąć w ciągu kilku tygodni.

Co zrobić w przypadku usterek znalezionych w nowym mieszkaniu od dewelopera?

Odbiór mieszkania od dewelopera służy sprawdzeniu jego stanu technicznego. Należy wobec tego dokładnie przyjrzeć się wszystkim pomieszczeniom, szczególnie podłogom, ścianom, instalacjom i wentylacji. Nie trzeba robić tego samodzielnie, warto skorzystać z usług fachowca, który ma doświadczenie w odbiorach nieruchomości. Zna on wszystkie normy i wytyczne, więc wskaże na błędy. Kupujący ma prawo do zgłoszenia nawet drobnych zastrzeżeń. Z kolei deweloper nie może odmówić wpisania usterek do protokołu odbioru. Warto też wiedzieć, że inwestora chroni gwarancja rękojmi, dzięki czemu możliwe staje się zgłaszanie dowolnej ilości usterek nawet podczas użytkowania mieszkania.

Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że wielu deweloperów podważa niemalże wszystko, co kupujący chce wpisać do protokołu, szczególnie jeśli pomiary nie są wykonywane specjalistycznym sprzętem. W celu uniknięcia stresu i problemów Warto skorzystać z usług inżyniera. Można zarezerwować termin odbioru na stronie dostępnej pod linkiem https://pewnylokal.pl/odbior-mieszkania-szczecin. Wie on, jak rozmawiać i negocjować z deweloperem, zna stosowane przez niego sztuczki. Wskaże na wszystkie usterki, a ich wpisanie do protokołu będzie jednoznaczne z wymuszeniem na sprzedającym poprawienia błędów w terminie 30 dni.

Nawet jeśli podczas odbioru mieszkania nie zostaną wykryte usterki, to nic straconego. Dewelopera obowiązuje rękojmia, dzięki czemu można zgłaszać pominięte błędy w późniejszym terminie, co jednak wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Nie zostaną uwzględnione przykładowo usterki w postaci widocznych uszkodzeń i zarysowań. Tego typu niedociągnięcia trzeba wpisać do protokołu odbioru, jeśli mają zostać usunięte na koszt dewelopera. Po odbiorze mieszkania nie można również domagać się wyprostowania ścian i wyrównania płaszczyzn z tytułu rękojmi. Wniosek z tego jest taki, aby jak najdokładniej obejrzeć mieszkanie przed odebraniem kluczy.



Podobne tematy
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane